Je-li člověk opilcem, otrokem tabáku, nebo je-li člověk nakloněn k některým zvláště nechutným formám hříchů, utkejte se s těmito omyly a zničte je pravdou bytí, totiž tím, že provinilci ukážete utrpení, jež mu takové zvyky přinášejí, a že ho přesvědčíte, že není pravé potěšení v klamných choutkách. Narušená mysl se projevuje narušeným tělem. Chtíč, zlomyslnost a všechny druhy zla jsou chorobná
Podivuhodná životní cesta a duchovní poznání 93 leté dámy, povoláním překladatelky a nyní i spisovatelky vlastního života. Návštěva Igora Chauna a první z možné série společných rozhovorů. Melanie Rybárová se narodila 19. února 1925 v Praze jako Miloslava Beranová. Dětství strávila na Letné, posledních padesát let žije v Dlouhé třídě v Praze 1. Jméno Melanie používá od svých dvaceti let, kdy jí
Nejde říci, že bychom byli zavalení svědectvím o skutečné existenci Ježíše z Nazaretu, mimo Nový zákon. Židovský historik Josephus Flavius ( 37- 100 po Kristu) píše. ,V té době žil moudrý muž jménem Ježíš. Pilát ho odsoudil ukřižování a smrti. Ale jeho učedníci vyprávěli, že se jim zjevil tři dny po ukřižování a že žil." To je všechno. A to ještě někteří historikové pochybují o autentičnosti
Mysl není průvodkyní hmoty a stvořitel idejí není stvořitel přeludů. Buď není všemohoucnosti nebo je všemohoucnost jedinou mocí. Bůh je nekončno a nekonečnost nikdy nezačala, nikdy neskončí a neobsahuje nic Bohu nepodobného. Odkud tedy pochází bezduchá hmota? Život, tedy i Kristus, včera i dnes tentýž jest, i na věky, Ústrojnost a čas nemají nic společného se Životem. Říkáte ,,dnes v noci jsem
Zpravidla nás od dětství připravují na to, abychom vše dělali poctivě, pečlivě, svědomitě, pěstují v nás pocit odpovědnosti a vštěpují nám podvědomí o tom, co je dobře a co je špatně. Pochopitelně, je to tak správně, má to tak být. Jinak by zde byla dosti veliká armáda lajdáků, lemplů a hlupáků. Jenomže některým se to vžije do podvědomí natolik, až se toto podvědomí stane součástí jeho samotného.
Před nedávnem tu bylo vzpomenuto téma čtyřiceti dnů,které strávil Ježíš po svém zmrtvých zde na Zemi,před tím než byl vzat do Nebe. Vždycky mne zaráželo,jak málo zpráv máme z tohoto období Kristova pozemského působení. Co se vám z této doby vybaví za Pánova slova? Mě tak "pokoj vám" a "nebuď nevěřící,ale věřící"... Očekával bych spoustu zvědavých otázek apoštolů ve stylu: "Tak
Nemocná společnost se musí hodně zabývat politikou, jako se nemocný člověk, musí hodně zabývat svým trávením, nevšímat si té věci, by mohlo být osudným zbabělstvím v jednom i druhém případě. Ale jakmile to někdo začne poažovat za přirozenou myšlenkovou potravu - jestliže někdo zapomene, že na takové věci myslíme jen proto, abychom mohli myslet na něco jiného, pak to,co podstupovali kvuli svému
Žádný křesťan a vlastně ani žádný historik nemůže přijmout epigram, který definuje náboženství jako soukromou záležitost jednotlivce. Myslím, že to byl jeden z Wesleyů, kdo řekl, že Nový zákon není nic o náboženství provozovaném o samotě. Není nám dovoleno zanedbávat společná shromáždění. Křesťanství je už v nejranějším ze svých dokumentů institucionální. Církev je nevěsta Kristova, jsme úd Kristova